Linksys Wireless-N Home Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys Wireless-N Home Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

raytje73 02-06-2009

Dit is inderdaad een bijzonder slechte router!

Ik heb 'm nu een half jaar en hij is ECHT stuk. (Kon de kassabon niet vinden)

Reset-en werkt niet meer. Ik heb de kast moeten opschroeven en even kort kortsluiting gemaakt. Toen deed ie weer een paar dagen. Wireless en DHCP zijn zwaar instabiel. Dus ip wordt 169.xxx.x.x

Op de zaak hebben we ook een linksys die OOK instabiel is.
No more linksys for ME

Jammer dat ie niet van hout is. Dan had ik er ten minste nog een beetje warmte van.

pek77 23-11-2008

Dit apparaat gaat morgen terug naar de winkel, en als ze hem daar niet willen, dan gaat er een liter benzine in combinatie met een lucifer overheen.

Heb deze (niet goedkope) router een paar maanden geleden aangeschaft om de snelheid van m'n netwerk te verhogen.

Al vrij snel begonnen de problemen. Hoewel de draadloze verbinding intact blijft (zeer goede ontvangst zelfs) verdwijnt de internetverbinding, maar ook de onderlinge verbinding tussen apparaten. Het ligt dus niet aan de losse modem die ik aan de router heb gekoppeld.

Inmiddels heb ik alle geprobeerd: nieuwe firmware, andere kanalen, een scan van de omgeving om te zien of er storing was, plaatsing van de router op een andere plek, maar niets mocht baten.

Ik moet de router nu gemiddeld 5 keer per week resetten, waarna alles weer eventjes werkt.

Als ik de reviews op andere sites ook mag geloven, ben ik duidelijk niet de enige met dit probleem. Ik ben nu wel een beetje klaar met deze router, dus ga ik morgen een nieuwe halen en kies ik nooit, nooit, nooit meer voor Linksys!

Mrs hidtje 13-09-2008

Waardeloze router als ik een paar meter buiten van de router zit heb ik totaal geen bereik, terwijl ik met de veel goedkopere routers van de buren wel prima bereik heb....Zonde om zo veel geld uit te geven voor een apparaat die z`n prijs niet waarmaakt.

dag00se 27-06-2008

ik ben echt zwaar teleur gesteld over wrt150n.
na dagen bezig te zijn geweest blijkt dat de router niet stabiel te krijgen is.
al van allerlei soorten instellingen geprobeerd maar het heeft allemaal niet mogen baten.
dacht eerst dat mijn laptop niet inorde zou zijn,maar dit was niet het geval na het testen bij de expert die mij de conclusie kon geven dat de draadloze wrt150n niet stabiel is !
misschien had ik wel een van de rotte appels,dat heb ik weer !

King karel 29-05-2008

Prima router,installatie is eenvoudig
gewoon de instructie op de bijgeleverde cd volgen
is in 5 min gepiept incl de beveiliging.
had eerst een belkin G-router liep steeds vast bij het downloaden nu nergens last meer van.
en dat alles voor zo weinig geld.
echt een super dingetje

Peter Bokma 27-05-2008

Deze router voorzien van DD-WRT (Dit is een upgrade welke niet door een leek moet worden gedaan)
Deze firmware biedt o.a. de mogelijkheid om het zendvermogen van de 150N behoorlijk op te krikken !!
In combinatie met een netwerkkaart (draadloos uiteraard) welke ook wat meer vermogen levert dan 10 miliwatt kom je qua bereik al snel door wat meer betonnen plafonds heen dan 1.......

Pietje_ned 17-05-2008

Zojuist deze router aangesloten, het is zo simpel en het werkt als een tierelier.

BrianBrian 29-04-2008

Super router week in bezit geen problemen me connectie is flink verbeterd.

jackson 01-04-2008

ik heb vandaag deze router aangeschaft wat een super ding zeg. echt makkelijk te instaleren en een super bereik hij staat boven en ik heb zelfs bereik in de tuin. en ja we hebben een huis met betonnen muren en vloeren.

ik had eerst een sitecom wl 114 altijd slecht bereik gehad niet eens beneden internet, sinds een week niet eens meer bereik vanaf meer dan 5 meter.

de linksys router draait ook de hele tijd op de hoogste snelheid 54 mbps. en ik heb nu nog een sitecom ontvangstkaart erin. zlefs in de tuin uitstekend bereik.

binnekort een N kaart aanschaffen dan is die voor mij perfect.

al komt er voor deze router sterkere antennes want die hebben ze volgens de linksys site nu alleen voor de G

dan kan je denk ik echt op een grote afstand van je huis internetten. gaat hem zo even testen of ik bereik heb in me kelderblok dat is 2 huizen verderop

groeten jacky serberie

peerke1969 22-03-2008

ik heb de router een paar dagen in bezit.Op zich de instalatie gaat gemakkelijk. Waar ik minder tevreden over ben is dat de signaalsterkte op de eerste verdieping er slecht is. We hebben dikke muren van beton. Om toch een goede sterkte te houden heb ik mijn oude Sitecom WL143 router als Accesspoint toevoegd in het netwerk. Ik vraag me af ondanks de goede verhalen over sterkte van de signalen, waarom bij mij het slecht blijft. De Linksys WRT150N router staat in de meterkast.

Gooffy 22-03-2008

Heb deze router nu 1 maand in bezit en ben meer dan tevreden na mijn slechte ervaring met de WRT54G v.5 in combinatie met Casema, De installatie verliep (zonder cd-rom) probleemloos mede door mijn ervaring met andere routers. Heb voor het bereik de router op een ander kanaal vast gezet omdat het hier in de wijk erg druk is met draadloze netwerken, de router staat op de eerste etage en heb overal in huis een prima bereik dat geld ook voor de tuin. De WRT150n draait nu 1 maand onafgebroken zonder problemen dit was voorheen wel anders moest toen dagelijks even de stekker er uit halen. Ook het doorzetten van poorten naar verschillende pc's in het netwerk werkt goed en is eenvoudig in te stellen.

Heb twee weken geleden de zelfde router bij een collega geplaatst met het zelfde resultaat, een goede router en zeker een aanrader.

Merlin 28-02-2008

Heb deze router al een aantal maanden in mijn bezit. Installatie achter mijn wanadoo (orange) modem was eenvoudig. Ik ben zeer tevreden over het bereik. Ik kan mijn laptop (wirelees G) door het hele huis en tuin gebruiken met een prima verbinding.

Tevens geinstalleerd om een thuis netwerk te creeren en dat werkte eenvoudig en snel. Al met al zeer tevreden over deze router.

Emielemail 18-02-2008

Net deze router opgehaald.
Ik gebruik hem als bridge achter mijn Tiscali router, inprincipe dus alleen voor de wireless optie aangeschaft.
Ik had in het begin de WLAN-netwerkmodus op Gemengd gezien ik een wireless-G netwerkkaart in mijn laptop heb. Bereik was beneden alle pijl, zeg maar gewoon niet werkbaar. Na wat gepruts met andere settings wat nergens toe leidde heb ik deze WLAN-netwerkmodus op Alleen Wireless-Ggezet. Nu draaid het als een zonnetje --> Ik ben tevreden. (blijft merkwaardig natuurlijk)
Verder is de interface erg overzichtelijk en zo op het eerste gezicht een aanrader

hubert1952 28-01-2008

Zie mijn vorig bericht.
Heb de vorige Router omgeruild voor een ander exemplaar. Deze aangesloten en moet nu toegeven dat deze meteen funtioneerde.....en hij heeft een goede ontvangst zelfs tot in de tuin en dat zijn ongeveer 25 meter van de Router verwijderd. Ben achteraf toch tevreden.

KrissCross 18-01-2008

Vanochtend deze router gekocht nadat een Sitecom router (Sitecom Wireless Network 300 N Router - WL-183) niet functioneerde.
Moet zeggen dat ik de router binnen 2 minuten werkend had en binnen nog eens 2 minuten was het WPA2-beveiligde netwerk in de lucht. Zo hoort het!
Bereik is vooralsnog goed, maar maak nog geen gebruik van de n-draft ondersteuning.
Het menu met alle instellingen is voor een leek denk ik wat minder overzichtelijk. Echter, deze zullen alle mogelijkheden ook niet nodig hebben of gebruiken. Voor de meer ervaren gebruiker zijn alle (zijn er veel!) functies wel terug te vinden.

Gerard9 16-01-2008

Deze week WRT150N gekocht. Installatie verliep in principe goed. Wel verbinding tussen notebook en router maar geen verbinding met internet. Tiscali gebeld. Leverde alleen verwijzing naar Linksys op. Linksysondersteuner hielp me vlot het probleem op te lossen. Oorzaak bleek een identiek IP-nummer te zijn. Door 1 cijfer te veranderen werkte alles prima ook op grote afstand. Ben heel tevreden

Ethan1665 10-01-2008

Deze router had ik als niet deskundige in een minuut of 10 geinstalleerd. Wel eerste de software installeren zoals overal 'staat aangegeven. 'Een kind kan de was doen'.

Eric Holleman 03-01-2008

Heb deze router twee weken en ben tot nu toe zeer tevreden. Installatie met bijgeleverde CD vanaf vastverbonden computer met Windows XP was in vijf minuten gebeurd. In tegenstelling tot de Sitecom MIMO XR van Casema communiceert deze router ook heel goed draadloos met een computer waarop Windows 98SE draait. Een aangename verrassing, aangezien de specificatie vermeldt dat Windows XP vereist is!

Pardotje 31-12-2007

Toppertje!! Nu een week in bezit.

Ik heb voor deze router gekozen omdat mijn oude Sitecom N-router geen verbinding kon maken met de verschillende PDA's in ons bezit.

De router installeren was simpel. Heb niet de CD gebruikt, maar handmatig gedaan. Dat vertrouw ik ietwat beter, en dan weet je tenminste wat er ingesteld wordt.

Zit nu op een @Home verbinding, maar ga dalijk in februari over naar Telfort ADSL, dus moet dan kijken of hij als Access Point ook z'n werkje goed doet zoals nu.
Geweldig goed bereik (ook op zolder).

Ben dik tevreden!!

van Goethem 15-12-2007

Na goede voorbereidingen gekozon voor de nband router van linksysy. Super!

Snelle instalatie (>5 min) en direct draaien met erg goede ontvangst. Veel beter als mijn vorige expediabox van KPN (speedtouch model).

Ik gebruik hem nog wel met een G-adapter, maar mijn volgende laptop zal een N-bases interne adapter hebben, dus vandaar keuze voor N-router.

Zeer tevreden.

Rob1961 03-12-2007

Omdat deze maar 15 euro duurder was dan het accespoint van Linksys heb ik deze maar achter mijn Livebox-modem van Orange gehangen. Gebruik hem dus niet als router. Maar hij is stabiel en ik kan er mee vooruit de komende jaren. Installatie lukte redelijk voor een digibeet als ik ben, maar week natuurlijk ook af van de standaardinstallatie, die uitgaat van router-gebruik.

Zjored 06-09-2007

Twee weken in bezit: uitstekende router die doet wat íe belooft. Zoals altijd bij linkys goede software met vooral veel mogelijkheden voor access restriction, wat vooral prettig is als er medegebruikers zijn die zich niet aan de regels van het internetverkeer houden (waaronder mijn pubers...). Computers en laptop in de uithoeken van het huis doen het goed met de signaalsterkte en snelheid. Geen uitval bemerkt. Kortom: zeer tevreden!

sonus 22-07-2007

Ik heb vandaag mijn oude linksys Wlan router b vervangen vooral omdat de verbinding qua snelheid steed bleef instorten, internetten ging goed maar vooral grotere bestanden laden of in het netwerk overzetten werd steeds vervelender. Eerst heb ik nog de Devolo dlan over het stroomnet geprobeerd maar dat werkte niet, waarschijnlijk door op en aanbouwen aan de woning waardoor het een behoorlijke omweg moet nemen en dat is, ook volgens de beschrijvig van Devolo een obstakel. Maar nu dus de 150N geinstalleerd. Zeer eenvoudig m.b.v Cd. Alle instellingen automatisch , dus niet aleen N hoewel ik een Draft N ontvanger in mijn notebook heb. En ik heb nu een verbinding die aan sterkte niet zo heel veel groter is dan eerst maar ik heb nog nooit zo'n stabiele verbinding gehad!Als je de download grafiek ziet zou je zweren dat er een kabel aan zat. Een lading van 2gig bijna zonder rimpeling in de grafiek op de voor mij maximaal te bereiken sneheid. Ik ben dan ook super tevreden! En ondanks dat het een Home Router genoemd wordt kun je op een tunnel verbinding na,de meest uiteen lopende instellingen invoeren.